5. RAZRED

Spoštovani učenci, spoštovani starši!

Obveščamo vas, da vsi učitelji s ponedeljkom, 6. 4. 2020, v celoti prehajajo z vsemi vsebinami v Arnes učilnice Moodle!

Za vstop potrebujete veljavno AAI identiteto. Dobili ste jo na takem obrazcu (KLIK!).
Če podatkov o svoji AAI identiteti nimate, pišite na marko.vidmar@os-rence.si
Podrobnejša navodila za vpis v spletno učilnico dobite tukaj (KLIK!).

Nove vsebine za posemezen predmet lahko pričakujete ob dnevih, ko je predmet na urniku. Dostop do učilnice si zato uredite čim prej!

Vsak dan si izberi eno področje in se s tem ukvarjaj poleg branja.

Dobro izkoristi čas ko si doma. Predvsem pa se ne druži z drugimi, pazi na lastno zdravje in higieno.

Drži se navodil staršev, tako boš zaščitil sebe in druge.

Pozdrav do snidenja v šoli pa ostanite zdravi.

Učiteljica: Adrijana Likar

Teden 3 (vsi predmeti)

MATEMATIKA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

Reši dane učne liste (klikni!) in dokončaj v DZ do strani 47 ( do enačb).

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Če še nisi, dokončaj enačbe v U in DZ; sam preglej rešitve.

  • Napiši naslov OBSEG (to si v 4. razredu že počel)
  • Praktične naloge: – Najprej s koraki delaj normalne korake, potem z metrom izmeri dolžino in širino tvoje sobe, hodnika, dnevne sobe, hiše, … vsaj tri primere, potem nariši v zvezek v tloris in napiši na črte mere, število korakov. Uporabi ravnilo. Dobil boš UL, kjer boš to temo nadgradil.
    • 10 korakov, 5 m
    • 5 korakov 2,5 m

 

  • Ponavljaj vsebino od številskega izraza do sedaj, da ne pozabiš.

SLOVENŠČINA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

Beri izbrane knjige ali pa Na večerji s krokodilom, če jo že imaš ( napiši kratko obnovo prebranega ).

Pravopis vadi preko spleta ( dani sta povezavi, lahko pa tudi sam poiščeš), če imaš to možnost. Ostali pa z učnih listov ( klikni!).

Interaktivne naloge https://interaktivne-vaje.si/slovenscina_rs/slovnica_2_5r.html -samostalnik

https://uciteljska.net/kvizi/HotPot/PRIDEVNIKI/3_Vrstni_lastnostni.htm – pridevnik

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Ogled filma, risanke: Oglej si primeren otroški ali mladinski film ali risanko. Imamo veliko slovenskih filmov Sreča na vrvici, Srečno kekec, Poletje v školjki, Bratovščina sinjega galeba (nadaljevanka z 8 deli vsak dan en del. Sledi zapis vsebine, kritike in ilustracija, drži se pravil zapisa)

V primeru, da si si kaj že ogledal lahko izbereš to, pazi da bo imel zapis : uvod, jedro, zaključek.

  • Poišči slovenske pregovore o vremenu (5), zapiši jih v zvezek.
  • Ponavljaj samostalnik, pridevnik.

DRUŽBA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

Ponavljaj o Sloveniji ob zemljevidu, v U poišči besedilo Naravne in kulturne dediščine, ga preberi in zapiši svoj zapis v zvezek. Izberi si en primer kulturne ali naravne dediščine ter ga s pomočjo spleta podrobneje razišči.

Preberi tudi poglavje o prebivalstvu v Sloveniji, kar smo spoznali že pri slovenščini – na kratko zapiši.

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Razišči ali so bile pri nas v Evropi v preteklosti epidemije, katere? Kaj jih je povzročilo in kdaj so bile? Zapiši v zvezek. https://siol.net/najhujse-pandemije-v-zgodovini-70885

  • S pomočjo SSKJ razloži besede : KARANTENA, EPIDEMIJA, PANDEMIJA
  • zgodovinska naloga: izberi si temo in izdelaj predstavitev kot pri Sloveniji (januar) – časa imaš dva tedna.

NARAVOSLOVJE IN TEHNIKA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

Sprehodi v naravo, če je to možno, saj nas obdajajo različna naravna okolja, lahko pomoč na domačem vrtu, vinogradu, sadovnjaku,  spoznaj rastline, ki rastejo ter opazuj  sprememb na njih.

Bodite pozorni na spremembe in raznolikost vremena, če imate termometre za merjenje temperature zraka, vadi odčitovanje v različnih delih dneva. NE DAJAJ TERMOMETER NA SONCE, KER TO NI REALNA TEMPERATURA ZRAKA.

Naredite balon na topol zrak, če si domov odnesel pripomočke.

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Izdelava izdelkov

  • Nadaljuj z opazovanjem vremena, poveži z angleščino in zapiši kakšno je lahko vreme v slovenščini in angleščini, italijanščini.
  • Nariši simbol in dodaj imena, lahko v naravoslovje.

Npr.: sončno – sunny – soleggiato (kdor obiskuje NIP italijanščina) …

LIKOVNA UMETNOST

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

S kakršnokoli tehniko in likovnim področjem po izbiri naredi en likovni izdelek – bodi ustvarjalen.

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Izdelaj strip na dveh listih, ki jih razdeliš na četrtine – bodi ustvarjalen, lahko uporabiš dogodke iz resničnega življenja – virus- skrb za higieno, obnašanje. Pazi ko boš pisal v oblačke; velike tiskane, pisava naj bo čitljiva.

 

NEMŠKA DRAMSKA SKUPINA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

Učenci, tudi pri nemščini lahko naredimo veliko na daljavo.

Končajte predstavitve najljubše hrane in mi jo pošljite kot priponko. Pomagali smo si spletno stranjo: https://www.geo.de/geolino, zavihek Rezepte.

Pripenjam pa tudi link do pesmice, kako se naredijo čokoladni piškotki.

Predstavite pošljete po e-pošti.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na mojca.saksida@os-rence.si

Alles Gute und bleibt gesund!
(Vse dobro in ostanite zdravi!)

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Učenci, tudi pri nemščini lahko naredimo veliko na daljavo.

Končajte predstavitve najljubše hrane in mi jo pošljite kot priponko. Pomagali smo si spletno stranjo: https://www.geo.de/geolino, zavihek Rezepte.

Pripenjam pa tudi link do pesmice, kako se naredijo čokoladni piškotki.

Predstavite pošljete po e-pošti.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na mojca.saksida@os-rence.si

Alles Gute und bleibt gesund!
(Vse dobro in ostanite zdravi!)

Teden 3 (30. 3 - 3. 3)

TUJI JEZIK ANGLEŠČINA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

Prenesite datoteko in rešite naloge.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na barbara.leban@os-rence.si

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

23. 3. 2020 – Prenesite gradivo in rešite naloge.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na barbara.leban@os-rence.si

Teden 3 (30. 3 - 3. 4)

30. 3. 2020 – Prenesite gradivo in rešite naloge.

1. 4. 2020 – Prenesite gradivo in rešite naloge.

2. 4. 2020 – Prenesite gradivo in rešite naloge.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na barbara.leban@os-rence.si

GLASBENA  UMETNOST

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

UTRJEVANJE SNOVI
Učbenik, stran: 32 in 33
Naloga: prepis pesmi v notni zvezek LEPA ANKA z notami in BESEDILOM ter označitev z barvicami:

  • rdeča barva: note šestnajstinke
  • modra barva: taktovski način
  • rumena: takt
  • zelena: osminke
  • oranžna: četrtinke
  • rjava: polovinke

Pesem: Rad imel bi jabuko (učbenik, stran: 33)
Naloga: petje pesmi na pamet z besedilom (Za lažje učenje: posnetek je na YouTube)

MLADINSKI PEVSKI ZBOR
Učenje pesmi Sonce pomladi (Pepel in kri) s pomočjo posnetka (YouTube).

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na natasa.domazet@os-rence.si

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Pesem: RAD IMEL BI JABUKO (učbenik, stran 33) zapoj in naredi zvočni posnetek. Posnetek pesmi pošlji na e-naslov: natasa.domazet@os-rence.si

Datum oddaje naloge: petek, 27. 3. 2020.

 

MPZ – mladinski pevski zbor

  1. Preberi podatke, besedilo in prevod najbolj popularne in največkrat izvajane kubanske pesmi Guantanamera, ki jo pojejo po vsem svetu.

Guantanamera je ljubezenska pesem, ki jo je leta 1929 je napisal kubanski pesnik, revolucionar in ena izmed najpomembnejših zgodovinskih osebnosti na Kubi, Jose Marti. Pesem je izšla v njegovi zbirki Preprosti verzi. V pesmi mlad fant poje mlademu, revnemu kmečkemu dekletu iz mesta Guantanamo, ki ga je zapustila, hrepeni po njej  in ji obljublja svojo zvestobo ne glede na vse.

Skozi desetletja bojev in revolucionarnega gibanja na Kubi in v drugih deželah Latinske Amerike, so pesem vzeli za svojo takratni vojaki, postala je simbol patriotizma, izraz protesta proti krivicam in sredstvo za izkazovanje nacionalnega ponosa.

GUANTANAMERA  

Yo soy un hombre sincero,
de donde crece la palma,
Yo soy un hombre sincero,
de donde crece la palma.
Y antes de morirme quiero
echar mis versos del alma.

Refren:
Guantanamera, guajira Guantanamera
Guantanamera, guajira Guantanamera

Mi verso es de un verde claro,
Y de un carmin encenidido,
mi verso es de un verde claro,
Y de un carmin encenidido.
Mi verso es un cierro heridoq
que busca en el monte amparo.

Refren

Cultivo una rosa blanca
en junio como en enero,
cultivo una rosa blanca
en junio como en ener.o
Para el amigo sincero
que me da su mano franca.

Y para el cruel que me arranca,
el corazón con que vivo,
Y para el cruel que me arranca,
el corazón con que vivo.
Cardo ni ortiga cultivo,
cultivo la rosa blanca.

PREVOD:

Sem poštenjak iz dežele,
kjer rastejo palme.
In preden umrem,
bi rad iz duše izpustil te verze.

Guantanamera, deklica iz Guantanama.

Moj verz je zelen
in hkrati žari rdeče.
Moj verz je kot ranjena žival,
ki išče zavetje v gorah.

Posadil bom belo vrtnico,
v juniju in januarju.
Za zvestega in poštenega  prijatelja,
ki mi ponuja roko v teh težkih časih

in tudi za kruteža,
zaradi katerega jočem.
Kajti v mojem srcu, ki živi,
ne bo rastlo trnje in plevel,
temveč bela vrtnica.

  1. Preberi, nato poslušaj posnetek.

Playing for change je gibanje, ki si prizadeva z glasbo navdihniti in povezati ljudi po vsem svetu. Izhaja iz prepričanja, da ima glasba moč, ki lahko podira pregrade in meje ter premaga razdalje med ljudmi.

Gibanje Playing For Change sta leta 2002 začela Mark Johnson in Whitney Kroenke, ki sta najprej na ulicah ameriških mest, kasneje pa po vsem svetu, s prenosnim studiem in kamerami začela snemati ulične glasbenike. Znotraj gibanja je začel nastajati projekt »Pesmi po svetu« (»Songs around the world«). Številne odlične glasbenike iz različnih kultur in dežel, ki sta jih Mark in Whitney spoznala na svojem potovanju, je povezala glasba tako, da so prepevali znane pesmi. Nastala je skupina »Playing For Change Band«, ki nastopa po celem svetu in s svojim delovanjem skozi igranje in petje širi sporočilo o ljubezni, upanju in povezanosti, ljudem po celem svetu.

Več o gibanju najdeš na spletni strani https://playingforchange.com/.

Ena izmed pesmi, ki so jo izvedli in posneli Kubanci, ki živijo v različnih deželah, j tudi Guantanamera. Oglej si posnetek in se ob njem nauči pesem do 27.marca 2020 (pesem ni potrebno znati z besedilom na pamet).Lahko si pomagaš s tekstom. Zapoj v originalnem jeziku (kubanščini). Naredi zvočni posnetek in pošlji na mail: natasa.domazet@os-rence.si

https://www.youtube.com/watch?v=blUSVALW_Z4

https://www.youtube.com/watch?v=zeb5H2srFFI  INSTRUMENTAL

Teden 3 (30. 3 - 3. 4)

Naloga: Zapoj pesmico s toni. Pomagaj si z zvočnim posnetkom.

https://www.youtube.com/watch?v=Lp3T3RfrdKM

KOLESARSKI IZPIT

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

Kljub temu, da smo se vsi postavili v samoizolacijo in smo samo doma nam nekatere stvari niso v celoti prepovedane. Ne smemo se družiti in združevati, z družino pa se lahko še vedno zapeljemo s kolesom v naravo. Tja kjer smo sami z družino. V mesecu maju po navadi opravljamo praktično vožnjo s kolesom. Skupaj s starši se lahko, ko je vsega preveč in potrebuješ zrak, podate na krajšo vožnjo s kolesom. Ne pozabi, da mora biti kolo izpravno, čelada na glavi in predvsem obnašajte se odgovorno. Zaradi varnosti vseh!

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na marko.juretic@os-rence.si

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Pred tabo je drugi teden samostojnega izobraževanja na daljavo. Kljub temu, da smo  še vedno vsi v samoizolaciji in smo samo doma nam nekatere stvari še vedno niso v celoti prepovedane. Ne smemo se družiti in združevati, z družino pa se lahko še vedno zapeljemo s kolesom v naravo. Tja kjer smo sami z družino. V mesecu maju po navadi opravljamo praktično vožnjo s kolesom. Skupaj s starši se lahko, ko je vsega preveč in potrebuješ zrak, podate na krajšo vožnjo s kolesom. Ne pozabi, da mora biti kolo izpravno, čelada na glavi in predvsem obnašajte se odgovorno. Zaradi varnosti vseh!

Če imaš možnost, mi lahko krajši opis poti (nekaj povedi) ali kakšno fotografijo tudi pošlješ.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na marko.juretic@os-rence.si

NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET ITALIJANŠČINA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)
  1. Vadite branje »Una gita……. in Italia«, učbenik str. 62 in 63 (posnetek št. 21 na
    zgoščenki).
    2. Po navodilih na str. 66 izdelate kocko (CUBITALIA) in nanjo prilepiti sličice iz strani 79.
    3. Opis Italije: Vaditi branje z učnega lista, ki ga že imate doma.
    4. Ustno opišete Italijo v desetih povedih.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na tamara.konic@os-rence.si

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)
  • Izdelajte power point predstavitev o Italiji (10 slik in 10 povedi).

Do petka 27. 3. 2020 mi predstavitev pošljite na tamara.konic@os-rence.si

  • Enota 7 »L’appuntamento mancato!« Besedilo večkrat poslušajte in nato večkrat glasno preberete. Podčrtajte vse znamenitosti mesta Rim, ki so v besedilu omenjene.
  • Učbenik »Magica Italia 1« str. 46
Teden 3 (30. 3 - 3. 4)

KOLIKO JE URA / CHE ORE SONO? CHE ORA È?

 1. https://www.youtube.com/watch?v=WWxpPpK6nTs

 2. Učbenik str. 47, 48. Zvočni posnetek za nalogo 3 na strani 47 dobite NA ELEKTRONSKO POŠTO.

 3. Nalogo 5 na strani 48 (La tua giornata) mi pošljite na konic@os-rence.si do petka 3. 4. 2020 (fotografijo ali natipkano).

In bocca al lupo! Srečno!

 

NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET RAČUNALNIŠTVO

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)
  1. Odpri dokument z navodili za izobraževanje na daljavo.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na ivana.skerjanec-maraz@os-rence.si

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)
  1. Odpri dokument z navodili za izobraževanje na daljavo.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na ivana.skerjanec-maraz@os-rence.si

Teden 3 (30. 3 - 3. 4)

Odpri dokument z navodili za izobraževanje na daljavo.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na ivana.skerjanec-maraz@os-rence.si

NEOBVEZNI IZBIRNI PREDMET TEHNIKA

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)
  1. Odpri dokument z navodili za izobraževanje na daljavo.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na nives.hvalica@os-rence.si

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

Odpri dokument z navodili za izobraževanje na daljavo.

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na nives.hvalica@os-rence.si

ŠPORT

Teden 1 (16. 3 - 20. 3)

16. 3. 2020 – Nekaj nasvetov in navodil, kako prijetno preživeti dan – vaje.

18. 3. 2020 – Ples

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na samo.nanut@os-rence.si, kaja.devetak@os-rence.si ali goran.sivec@os-rence.si.

Teden 2 (23. 3 - 27. 3)

23. 3. 2020 – Nekaj nasvetov in navodil, kako prijetno preživeti dan – vaje.

24. 3. 2020 – Pozdravljeni, spodaj imate tri povezave. Prva je kratka vadba, vzela vam bo pet minut. Lahko jo ponovite vsak dan. Druga je daljša, 30 – minutna vadba. Ta vam bo kar velik izziv, ni pa nujno, da jo naredite do konca, če vam bo pretežka. Mogoče pa izzovete starše, če jo končajo skupaj z vami. Za ljubitelje plesa pa tretja povezava. Prav gotovo se boste dobro razmigali tudi ob njej.

  1. https://hasfit.com/workouts/home/body-weight/5-minute-hiit-at-home/
  2. https://hasfit.com/workouts/home/body-weight/30-minute-no-equipment-hiit-cardio-workout/
  3. https://hasfit.com/workouts/home/body-weight/30-minute-no-equipment-hiit-cardio-workout/

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na samo.nanut@os-rence.si, kaja.devetak@os-rence.si ali goran.sivec@os-rence.si.

Samo, Goran in Kaja.

Teden 3 (30. 3 - 3. 4)

Odpri gradivo za šport za ta teden.

1. 4. 2020 – Kolebnica

Če imate kakršna koli vprašanja, pišite na samo.nanut@os-rence.si, kaja.devetak@os-rence.si ali goran.sivec@os-rence.si.

Samo, Goran in Kaja.

MPZ –MLADINSKI PEVSKI ZBOR

Teden 2 (23. 3. - 27. 3)

MPZ – mladinski pevski zbor

  1. Preberi podatke, besedilo in prevod najbolj popularne in največkrat izvajane kubanske pesmi Guantanamera, ki jo pojejo po vsem svetu.

Guantanamera je ljubezenska pesem, ki jo je leta 1929 je napisal kubanski pesnik, revolucionar in ena izmed najpomembnejših zgodovinskih osebnosti na Kubi, Jose Marti. Pesem je izšla v njegovi zbirki Preprosti verzi. V pesmi mlad fant poje mlademu, revnemu kmečkemu dekletu iz mesta Guantanamo, ki ga je zapustila, hrepeni po njej  in ji obljublja svojo zvestobo ne glede na vse.

Skozi desetletja bojev in revolucionarnega gibanja na Kubi in v drugih deželah Latinske Amerike, so pesem vzeli za svojo takratni vojaki, postala je simbol patriotizma, izraz protesta proti krivicam in sredstvo za izkazovanje nacionalnega ponosa.

GUANTANAMERA  

Yo soy un hombre sincero,
de donde crece la palma,
Yo soy un hombre sincero,
de donde crece la palma.
Y antes de morirme quiero
echar mis versos del alma.

Refren:
Guantanamera, guajira Guantanamera
Guantanamera, guajira Guantanamera

Mi verso es de un verde claro,
Y de un carmin encenidido,
mi verso es de un verde claro,
Y de un carmin encenidido.
Mi verso es un cierro heridoq
que busca en el monte amparo.

Refren

Cultivo una rosa blanca
en junio como en enero,
cultivo una rosa blanca
en junio como en ener.o
Para el amigo sincero
que me da su mano franca.

Y para el cruel que me arranca,
el corazón con que vivo,
Y para el cruel que me arranca,
el corazón con que vivo.
Cardo ni ortiga cultivo,
cultivo la rosa blanca.

PREVOD:

Sem poštenjak iz dežele,
kjer rastejo palme.
In preden umrem,
bi rad iz duše izpustil te verze.

Guantanamera, deklica iz Guantanama.

Moj verz je zelen
in hkrati žari rdeče.
Moj verz je kot ranjena žival,
ki išče zavetje v gorah.

Posadil bom belo vrtnico,
v juniju in januarju.
Za zvestega in poštenega  prijatelja,
ki mi ponuja roko v teh težkih časih

in tudi za kruteža,
zaradi katerega jočem.
Kajti v mojem srcu, ki živi,
ne bo rastlo trnje in plevel,
temveč bela vrtnica.

  1. Preberi, nato poslušaj posnetek.

Playing for change je gibanje, ki si prizadeva z glasbo navdihniti in povezati ljudi po vsem svetu. Izhaja iz prepričanja, da ima glasba moč, ki lahko podira pregrade in meje ter premaga razdalje med ljudmi.

Gibanje Playing For Change sta leta 2002 začela Mark Johnson in Whitney Kroenke, ki sta najprej na ulicah ameriških mest, kasneje pa po vsem svetu, s prenosnim studiem in kamerami začela snemati ulične glasbenike. Znotraj gibanja je začel nastajati projekt »Pesmi po svetu« (»Songs around the world«). Številne odlične glasbenike iz različnih kultur in dežel, ki sta jih Mark in Whitney spoznala na svojem potovanju, je povezala glasba tako, da so prepevali znane pesmi. Nastala je skupina »Playing For Change Band«, ki nastopa po celem svetu in s svojim delovanjem skozi igranje in petje širi sporočilo o ljubezni, upanju in povezanosti, ljudem po celem svetu.

Več o gibanju najdeš na spletni strani https://playingforchange.com/.

Ena izmed pesmi, ki so jo izvedli in posneli Kubanci, ki živijo v različnih deželah, j tudi Guantanamera. Oglej si posnetek in se ob njem nauči pesem do 27.marca 2020 (pesem ni potrebno znati z besedilom na pamet).Lahko si pomagaš s tekstom. Zapoj v originalnem jeziku (kubanščini). Naredi zvočni posnetek in pošlji na mail: natasa.domazet@os-rence.si

https://www.youtube.com/watch?v=blUSVALW_Z4

https://www.youtube.com/watch?v=zeb5H2srFFI  INSTRUMENTAL

Teden 3 (30. 3 - 3. 4)

Naloga: Ogled izobraževalne oddaje.

https://4d.rtvslo.si/arhiv/muzikajeto/174408561